יום ראשון, 1 במרץ 2020

משיח אכזר/יוסף שביט, כרמי גילון

משיח אכזר/יוסף שביט, כרמי גילון
כנרת זמורה – מוציאים לאור, 2020
 אם יבקשו ממני לבחור מילה אחת לתאר את הספר הזה, יהיה לי ממש קל לבחור אחת והיא תהיה:
מטריד!!!
 זה מה שאני הרגשתי לאורך כל קריאת הספר הזה, בעיקר כאשר לאורך כל הקריאה מלווה אותי שאלה אחת עיקרית – מה אמת ומה שקר? בספר שנכתב על ידי סופר מתח קלאסי או אפילו אלמוני זה לא משהו שאני בכלל שואלת את עצמי.
אבל כאשר על הספר הזה חתומים  עיתונאי ותיק וראש השירות הביטחון הכללי השאלה הזו מתבקשת.
בספר אנו פוגשים את גדעון בן שושן ראש "המחלקה היהודית" בשירות הביטחון הכללי (השב"כ) וההתמודדות שלו ושל המחלקה שלו עם הטרור היהודי שהחל מרים את הראש – פעולות "תג מחיר" ברחבי הארץ והפעם הם משאירים אחריהם שובל של הרס ומוות. הספר מכניס אותנו אל תוך שיטות הפעולה של השב"כ, חברי החקירות, גיוס משת"פים, הימין המשיחי.
ככל שנכנסים לעומקו של הספר הגבול בין טוב -לרע, בין אנחנו-להם הולך ומטשטש ואני נשארת עם השאלה – עד כמה האירועים ושיטות הפעולה המתוארות בספר בדיה הם ועד כמה הם מבוססי מציאות לאור הרקע של שני האנשים החתומים עליו – עיתונאי מהבכירים בארץ ומי שעמד בראש השב"כ בשנים סוערות בביטחון המדינה ומזוהה בין היתר כמי שהוביל ללכידתה של המחתרת היהודית שתכננה לפוצץ את כיפת הסלע ב1984.  אירוע שאם היה יוצא לפועל היה משנה את כל פני המזרח התיכון לנצח.
 הספר זמין להשאלה בספרייה או דרך אפליקציית עברית (בהסדר)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה