יום שבת, 2 במאי 2020

רכבת השעה חמש וארבעים/סיגל אור כהן, ספרי ניב, 2020



רכבת השעה חמש וארבעים/סיגל אור כהן
 ספרי ניב, 2020



יום שלישי, 21.6.2005, סיגל אור כהן עולה על הרכבת של 16:45, כמו שהיא עשתה כמעט כל יום בשלוש שנים האחרונות כדי להגיע מעבודתה בתל אביב לביתה אשר בלהבים. אך בניגוד לימים הרגילים בהם נסעה בקרון האחרון, הפעם בגלל תקלה במערכת המיזוג, היא חוצה את הרכבת ומתיישבת בקרון הראשון, החלטה רגעית וזניחה שאנשים עושים אינסוף פעמים ביום, רק שהפעם ההחלטה הזו תשנה את חייה לנצח. בהמשך הנסיעה יתרחש האסון, תאונה קטלנית בין משאית לרכבת שתגבה חיים של שבעה אנשים וקרוב ל200 פצועים, מה שלימים יקרא "אסון רבדים". 

ספרר ביכורים זה מתאר את סיפור חייה הבלתי יאמן של אחת הפצועות הקשות בתאונה הזו, שעות לאחר התאונה, מסוק החילוץ האחרון שעוזב את הזירה מזהה  אישה שוכבת בשדה חמניות, 30 מטר ממקום התאונה, זוהי סיגל כהן. את הספר היא מקדישה לרופא שהיה על המסוק הזה, שפעל בניגוד לנהלים ובכך הציל את חייה, נהלים שהשתנו לאחר המקרה שלה.  

הספר נע בין עבר ולהווה, פלשבקים של זיכרון והתעוררויות בבית החולים, שגרת הטיפולים, הקריירה המצליחה (תפקיד בכיר בהנהלת בנק הפועלים), הזוגיות שדועכת ולאחר מכן ההחלטה לשנות את חייה ולא לתת לתאונה ולכאבים לשנות את מי שהיא באמת החיבור לרוח ולנפש.  את המילה "אור" היא הוסיפה לשמה לאחר גירושיה והיום היא מנכל"ית "עמותת נחמה" שעוזרת בהתנדבות לזוגות בתהליכי פרידה וגירושין. ומעשר ממכירות הספר הזה יתרמו לטובת העמותה. 


ספר שאי אפשר להתעלם ממנו: כואב, משמח, מעציב, מדאיג, אופטימי, מרגש יחכה לכם על המדף בספרייה כשנחזור לשגרה או לרכישה בחנויות הספרים ובאפליקציות השונות. לקריאת פרק ראשון דרך "עברית" לחצו כאן




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה