יום רביעי, 20 במאי 2020

חדש על המדף - משהו לכל גיל

נשר המדבר:סיפורו של יואבן בן צרויה, מלחמת השלהבות, מתנה קטנה, חינוך הומני בעידן דיגיטלי פוסט-מודרני, על החיים ועל חוצלארץ,


למבוגרים חובבי תנ"ך - 
נשר המדבר:סיפורו של יואב בן צרויה/נחי זלצמן, 2020, ספרי ניב.
הדמויות התנ"כיות המוכרות, דוד המלך ויואב בן צרויה מתעוררות לחיים לצידן של אוריה החיתי, אמנון ותמר ועוד. הספר עוקב אחר יואב בן צרויה, אחיינו של דוד, שר הצבא ואיש סודו. נחי זלצמן, שזהו ספרו הראשון שיוצא לאור, הופך את גיבורי התנ"ך לאנשים בשר ודם וחושף את התככים, הפוליטיקה והרומנים האסורים.  הספר מבוסס על ספר שמואל א', שמואל ב', מלכים א' ודימיונו הפרוע של הסופר (ציטוט שלו). 


לקוראים הצעירים כיתות ד-ז - 
מלחמת השלהבות/רחלי שלזינגר, ספרי ניב, 2020
הספר מצליח להעביר בצורה מדויקת ומרתקת את עולם הילדים רגע לפני גיל הבגרות. הפעם שלהבת, תלמידה בכיתה ו', אוהבת וגאה בשם שלה ובעיקר בעובדה שהוא ייחודי רק לה. הכל משתנה כאשר לכיתה מצטרפת תלמידה חדשה הנושאת את אותו השם. די מהר מתפתחת יריבות בין שתי הבנות, יריבות המשפיעה על כל הדינמיקה החברתית בכיתה. 


לילדי הגן  -
מתנה קטנה/אודיה שרוני, ספרי ניב, 2020
אודיה שרוני בוחרת לגעת בנושא ההורות היחידנית בצורה רגישה ומותאמת לגילאים הצעירים, מסעה של אם שתמיד רצתה משפחה משלה. ישנו הסבר על תרומת זרע, תהליך ההריון ועד הפיכתן למשפחה.  בנקודות מסוימות בסיפור ישנו חלל למילוי שם הילד/ה, כך שניתן גם להכניס את השם של הילד הפרטי שלכם או לדלג ופשוט ללמד את הילד הצעיר על איך נוצרה משפחה שהיא קצת אחרת. הספר שנמצא בספרייה פונה לבנות, ישנה גם גרסה לבנים. 

לאנשי חינוך אך לא רק - 
חינוך הומני בעידן דיגיטלי פוסט-מודרני:מה שהיה, מה שהווה ומתי כבר יהיה/עוזי מלמד, ספרי ניב2020
עוזי מלמד הוא דמות מוכרת בעולם החינוך ופיתוח תוכניות לימוד, בספרו הוא מעלה על כתב את החלום, החזון שלדעתו היה צריך להתגשם כבר ממזמן: חינוך הומני בעידן דיגיטלי. לספר שלושה חלקים - מה שהיה - סקירה מהירה על החינוך החל מיוון העתיקה ועד היום. מה שהווה - סקירה על 20 השנה האחרונות של מערכת החינוך בישראל. מתי כבר יהיה -  החלק העיקרי בספר, התפיסה החינוכית שלו על איך יש להתאים את מערכת החינוך לעידן העכשיווי הדיגיטלי. מרתק. 

שירה לנפש - 
על החיים ועל חוצלארץ/אידה צורית, 2019, הוצאת עולם חדש
אי אפשר לסיים בלי לציין את ספר השירים החדש של אידה צורית שהגיע גם הוא לספרייה ומצטרף לאוסף השירה שלנו. החלק הראשון שלו מוגש כפואמה ארוכה ונבנת לאורך הקריאה ועוסק בחווה אמנו ומסלול חייה. החלק השני טורף את כל הקלפים ומכניס את הקורא לסיחרור רגשי.   הספר זמין בספרייה או להשאלה דיגיטלית בקישור המצורף



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה