יום שני, 24 באוגוסט 2020

המרגל מהקומה הרביעית: סיפורו של אלי כהן - חדש לילדים ונוער (ולא רק)

 המרגל מהקומה הרביעית/אורה מורג

הוצאת שוקן, 2020

ספר חדש של אורה מורג תמיד מרגש אותי וכשגיליתי שהיא בחרה לעסוק בנושא שכמעט לא נכתב עליו לילדים ונוער - סיפורו של אלי כהן, ההתרגשות שלי הוכפלה.

לא פעם פנו אלי ילדים צעירים ורצו לקרוא על אלי כהן, אך לצערי עד כה הפרסומים שיש בספרייה לא התאימו לקריאה לצעירים, הנוער זה כבר סיפור אחר. ולכן כל כך שמחתי שבסדרה ההיסטורית שלה יצא ספר חדש. היא בכלל מתעסקת בנושאים שלא פעם לא מנגישים לצעירים מספיק - הפרהוד, רצח רבין ועכשיו הסיפור על האיש מהקומה הרביעית.

כמו תמיד גם בספר הזה ישנה "ספירה לאחור" בכל פרק שמכניסה אלמנט של מתח לסיפור ושואבת אותך לתוכו, גם אני, שיודעת בדיוק איך הסיפור הזה מסתיים נשאבתי לתוך הספירה הזו. כמו ברוב ספריה בסדרה, מורג בוחרת להכניס לסיפור בני נוער שעוזרים לחבר את הקורא לעלילה. הפעם הנערים הם חלק מ"חוג חובבי רדיו"  חבורת נערים ונערות בבית ספר עירוני ד'. כחלק ההלימודים בחוג הם נתקלים במסרים במשדר המניעים את העלילה. תחילה הם עולים על תדר של אנשים במקלט תחת התקפות סוריות בכנרת ובהמשך אף יוצרים קשר עם מועדון חובבנים צעיר בסוריה. קבוצת הצעירים הסורים הם אלו המספרים להם על כך שהסורים יודעים שיש מרגל ישראלי בסוריה ומחפשים אותו. 

הספר נע בין סיפורם של הילדים החיים בישראל ערב המלחמה ובין חייו של אלי כהן החל מתהליך גיוסו, תהליך ההכשרה וכן קורתיו בסוריה עד הרגע בו נתפס והמשפט. 

עוד דבר שמיוחד בספר הזה הוא בין היתר "אחרית הדבר" פרק שאין הרבה בספרים לקהל הצעיר. את אחרית הדבר הזה כותב אברהם כהן, אחיו של אלי כהן והיה מעורב בתחקיר המעמיק של אורה מורג. 

מתאים לילדים החל מכיתה ה' והלאה ולדעתי גם מבוגרים יהנו מהספר בדיוק כמו שאני נהנתי ממנו. 

 לדף הספר בהוצאת שוקן לחצו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה