יום שני, 24 באוגוסט 2020

מה משותף למפלצות רעבות, לחתול אפור ולסבתא אוהבת? כולם ספרי ילדים חדשים ומקסימים.

 


סעודת מפלצות/אמה יארלט. הוצאת שוקן,2020

את הספר הזה אני מגדירה כאחד הספרים האהובים עלי לשנת 2020. אומנם מיועד לילדים צעירים אך הבן שלי בן ה10 שישב בסלון בזמן ההקראה נהנה מאוד מהספר והוא גם הוביל אותנו לשיחה מעמיקה על חברות, הכרה וקבלה של האחר ועוד כל מיני נושאים וזה היה בונוס נחמד. 

עכשיו על הספר - ביום אחד מפלצי הצעיר תופס לו ארוחת ערב, ילד צעיר ומודאג שממש לא רוצה להיות ארוחת ערב של אף אחד. מפלצי כל כך מתרגש שהוא מזמין את כל החברים שלו. כל אחד מהם כותב לו מכתב תודה על ההזמנה ומצרף את העדפות שלו לארוחה: אחד רוצה לאכול את האצבעות השני רוצה שיוסיף בוץ בשביל הטעם וכך הלאה (כל המכתבים מצורפים ונפתחים לתוספת הנאה). בזמן שעובר עד ארוחת הערב הילד עושה כל שאפשר כדי לשכנע את מפלצי לא לאכול אותו. בסופו של דבר מפלצי מבשל לחבריו ארוחת ערב נפלאה, בדיוק כמו שכל אחד ביקש רק בלי הילד.  בתחילת הספר ובסופו ישנם מתכונים מפלצתיים שהביאו לגלי צחוק בלתי נשלטים מילדיי.  אז למי שמחפש מתנה מושלמת לחגים הקרבים - אני ממליצה בחום החל מגיל 3. 

חתול אפור/הדס קונלי. ספרי ניב,2020

ספר ילדים חדש וחמוד, מלווה באיורים מקסימים של עוזי בנימין. המנגיש לילדים הצעירים את המושג "חפץ מעבר", חברות, פרידה, התמודדות עם שינויים והתבגרות אישית. 

על הספר - דנה בת השנתיים מקבלת בובת חתול לבנה ורכה כמתנה ליומולדת. הכל היא עושה איתו. אך עם השנים הוא מתחיל להתבלות - תחילה הצבע שלו כבר לא היה כל כך לבן, ואז נפל לו האף ואמא תיקנה, ובהמשך נהיה לו כתם של תות שלא יורד בכביסה. ויום אחד הוא פשוט נעלם!!! דנה הילדה היתה עצובה עד שיום אחד הגיע מכתב שמוסר כי הוא הלך כדי לטפל בעצמו ובקרוב יחזור. כשהוא חוזר הוא אחר נקי, חדש, עם אף במקום הנכון. אך למרות השמחה דנה מתגעגעת לחבר של פעם.  מתאים לגילאי 3-6 ולראשית קריאה. 

אהבה של סבתא/אורלי פורמן, ספרי ניב 2020.

ספר מעניין המורכב מארבעה סיפורים בחרוזים הנכתבו על ידי פסיכותרפיסטית הוליסטית שהיא גם סבתא בעצמה במטרה להעצים את הילדים הצעירים. את הספר היוצא דופן הזה איירה דריה סינה. 

על הספר - ליאה בת השש מתמודדת עם ביטחון עצמי נמוך, חשה הרבה עצב. סבתא שלה מסבירה לה עד כמה היא מיוחדת. לביא בן ה5 לומד לקחת אחריות על מעשיו ובעיקר על חפציו אותו הוא מפזר בכל הבית. מאיה בת השנתיים עצובה כשהוריה צריכים לצאת בערב והיא נשארת עם השמרטפית. כשהיא מתגברת על זה סבתא שלה מספרת לה כמה היא גאה בה שהצליחה ולדניאל בן השנתיים מלא צעצועים ומשחקים והוא דווקא מתעניין בכל הדברים ששייכים לאחרים וסבתא מעודדת אותו על חוש הסקרנות שלו. 

מקסים להקראה, קצת ארוך לקריאה עצמית. לגילאי הגן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה