יום חמישי, 2 ביולי 2020

קורונה-מקרונה במסע מסביב לעולם/ד"ר רגינה קורן איורים:אינה דוידוביץ

קורונה-מקרונה במסע מסביב לעולם
ד"ר רגינה קורן איורים:אינה דוידוביץ
אוריון הוצאת ספרים 2002.

לפני קצת יותר משבוע פנתה אלי רגינה קורן, תושבת הכפר שלנו, ושיתפה אותי בהתרגשות בעובדה שהיא הוציאה ספר ילדים חדש ואם מעניין אותי לקרוא בו. היא שלחה לי צילום של הכריכה. 
ברור לכם שישר אמרתי לה כן.  גם ספר שנכתב על ידי תושבת שלנו, גם לילדים שהם החולשה שלי ובנוסף גם מאויר ע"י אינה דוידוביץ המופלאה בטכניקה של צבעי מים. שלוש סיבות להסכים ברגע. 

אז אני אשתף אתכם שהספר כבר בספרייה, בקרוב יהיה זמין להשאלה על המדף, אחרי שילדיי האישיים יסכימו לשחרר אותו חזרה לספרייה (הם די התאהבו בספר)
ומי שרוצה יכול גם לרכוש אותו ישירות מרגינה שלנו בטלפון: 0526639881 או דרך האתר של הוצאת אוריון

הספר נוצר תוך כדי סדר הקורונה, כאשר רגינה כאמא לשני ילדים צעירים מצאה את עצמה, כמו רבים מאיתנו, במצב לא פשוט של חוסר וודאות, צריכה לשדר לילדים ביטחון מוחלט ושליטה במצב. וכך נולדה קורונה-מקרונה. לשמחתי היא בחרה לא לשמור את קורונה-מקרונה רק לעצמה ולחלוק עם ילדים ישראל. 

הספר מנוקד בכתב גדול, מלא בהומור ומתאים לקריאה עצמית או להקראה משפחתית, הוא ארוך ולכן הייתי מייעדת אותו לילדי גן חובה ומעלה.

בסיפור אנו פוגשים את קורונה, שבגלל שהאוכל האהוב עליה הוא מקרוני ברוטב עגבניות, כולם קוראים לה קורונה-מקרונה. היא הצעירה ממשפחת המלוכה. למשפחה שלה יש מסורת נפלאה, כל שנה אחד הילדים יוצא למסע מסביב לעולם וסוף סוף הגיע התור שלה - ההתרגשות רבה. כמשהי חובבת מקרוני היעד שלה הוא איטליה. בדרך היא עוברת דרך סין, קוריאה, יפן עד שהיא מגיעה לאיטליה. הזהירו אותה כי עליה להתרחק מאנשים השוטפים ידיים או מורחים ג'ל דביק ומסוכן שאנשים משתמשים בו כל הזמן. באיטליה היא חוגגת ונהנת מכל רגע עד שהיא שמה לב שמשהו מתחיל להשתנות, אנשים נעלמים מהרחובות, מסעדות נסגרות ואין מקרוני ומחליטה להגיע אלינו לישראל. אבל מגלה כי הארץ מהסיפורים מלאת החום והאנשים ריקה מאדם. 
היא שומעת שיחה בין נכד לסבו ומגלה שקורונה מבקרת בישראל ולכן כולם צריכים להשאר בבתים ואסור להפגש. היא מבינה שהכל באשמתה ובוחרת לחזור הבייתה בלי המקרוני, עם חזרתה הבייתה העולם לאט לאט מתחיל לחזור לקדמותו. 

יצאו לאור, בחודשים האחרונים לא מעט ספרים לילדים על הקורונה, בספרייה יש לנו שלושה לפחות וכל אחד שונה וכל אחד מדגיש משהו אחר.  אז נכון שיש לי חיבה ראשונית לספר כי הוא נכתב על ידי משהי משלנו והאינסטינקט הראשוני שלי הוא להתלהב ולפרגן. העובדה שהספר פשוט שובה לב, התוכן שונה משאר ספרי הקורונה שקראתי והוא גם מיועד לגילאים גדולים יותר בגלל האורך שלו והדרך שבה הוא כתוב מחזקים את ההתלהבות שלי, בספר היא שזרה רמזים לארועים אמיתיים והיא בוחרת להציג את הנגיף לא כאויב מר, אלא כדמות מלאת הומור וללא כוונה אמיתי של זדון, מה שמאפשר לילדים להתמודד עם החששות והחרדות בדרך קלילה וגם להעביר להם מידע בצורה מותאמת לגילם.  אומנם הוא נולד מתוך צורך של אמא שמצאה עצמה בהסגר עם ילדיה הצעירים אך אני מקווה שהוא לא יהיה היחיד שלה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה