יום חמישי, 9 באפריל 2020

הילדה מגוטליב 17/מרים רום - ספר נוער שממש לא רק לנוער

הילדה מגוטליב 17/מרים רום
הוצאת טפר, 2020

המדד שלי לספר נוער טוב זה כזה שמצליח לרתק גם אותי. כמנהלת ספרייה אני קוראת לא מעט ספרי ילדים ונוער, לא תמיד אני מסיימת אותם, לרוב קוראת את הפרק הראשון ואז מדפדפת בין הפרקים כדי לחוות את הספר ולדעת לאיזה מהקוראים שלי אני אמליץ על הספר. 

יש ספרים שאני קוראת את כל הספר, פשוט כי הוא הצליח לשאוב אותי לתוכו, אורה מורג למשל, כמעט כל ספרי פנטזיית נהוער (חולשה שלי) והספר הזה!

מהמילה הראשונה ועד האחרונה הייתי שקועה בתוכו רוצה לדעת עוד על הילדה    מרחוב גוטליב 17. מי את? רציתי לדעת הכל. הייתי איתה לאורך כל הספר, כאשר היא לאט לאט מגלה מי אביה ומה קרה לו שם באירופה. ההתמודדות שלה עם הצבריות והרצון להשתלב הכי טוב שאפשר בחברה הישראלית השיפוטית של הימים שאחרי המלחמה באירופה. קראתי הרבה על מה שקרה במדינה כשנפתח משפט אייכמן אך לחוות את זה מבעד לעינייה של נערה מתבגרת ואמא שתקנית זו חוויה אחרת לגמרי והידיעה כי זהו סיפור חייה האמיתי של הסופרת, מרים רום, רק מעלה את ערכו של הספר הזה. 

אז זה המדד שלי לספר נוער טוב, כזה שהוא בעצם לא רק לנוער, הייתי מייעדת אותו החל מכיתה ו' והלאה, בהחלט גם למבוגרים. חיפוש קצר בגוגל מגלה לי כזהו ספר השני של מרים רום. ספרה הראשון "נוצת יען" יצא לאור בשנת 2011 בהוצאת גפן ותורגם גם לפולנית ולאנגלית. גם הוא עוד חלק בפאזל הזה של ילדותה. 

אז כשנחזור לשגרה הספר הזה יחכה לכם על המדף. בינתיים הוא זמין לרכישה בחנויות הספרים ובאפליקציית עברית. 
לתקציר, קריאת פרק ראשון ורכישה דיגיטלית לחצו כאן

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה