יום חמישי, 9 באפריל 2020

הציידת/קייט קווין - קריאה מושלמת לשבת

 הציידת/קייט קווין
הוצאת מודן, 2020

הספר הזה חיכה לי ליד המיטה המון זמן, בעיקר כי הוא בעל 575 עמודים. ותמיד לוקח לי זמן להתחיל ספרים עבי כרס, זה מרגיש לי כמו התחייבות גדולה מאוד, ובימים אלו של ריחוק חברתי ושני ילדים קטנים בבית לא הייתי בטוחה שאני מוכנה להתחייבות כזו. מה גם שהסופרת היא קייט קווין זו שחתומה על הספר הלא פחות ממושלם "הרשת של אליס", כך שידעתי שברגע שאתחיל לא אוכל להפסיק. 

ביום שלישי הבית היה מוכן לפסח, עיתוי מושלם להתחייבות. התחלתי אותו עם הקפה של הבוקר ופשוט לא יכולתי להפסיק. בכל רגע פנוי פתחתי את הספר וגנבתי לי כמה דקות פנויות של קריאה, בסופו של יום, 23.45 בלילה סיימתי את הספר.  רגע לפני שנתרכז גם בנו אני שוב רוצה לפרגן להוצאת מודן שבוחרת להדפיס את הספרים עבי הכרס על דף ממוחזר, דק וצהבהב. שום מקווה שעוד הוצאות ילכו בעקבותיה, הספר קל משקל!!! ספרים של 300 עמוד שוקלים יותר ממנו, מה גם שבשבילי לפחות יותר קל לקרוא על צהוב בהיר מאשר על לבן אז בכלל שאפו. 

ועכשיו לספר: הספר מתרחש בחלון זמן יחסית קטן של כ10 שנים ולא בהכרח בסדר כרונולוגי. הוא נע בין מדינות באירופה ובארה"ב והוא חושף בפנינו את תהליך "צייד הנאצים" שיצא לי לקרוא עליו אבל לא הרבה ולכן הוא קצת שונה מספרי "שואה" אחרים. 

באירופה שלאחר המלחמה האיאן גרהאם הפך מעיתונאי לצייד נאצים, אך יש מטרה אחת שהוא לא הצליח לצוד והמרדף אחריה היה אישי בשבילו יותר מכל מרדף אחר (לא מגלה לכם למה) לשם כך הוא חובר לנינה מרקובה, טייסת אגדית בחייל האוויר של סטאלין (אף פעם לא קראתי עליהן וזה מרתק) בניסיון לצוד את ה"ציידת", רוצחת נאצית קרת רוח וידוע לשמצה.
במקביל בארה"ב נערה בת שבע עשרה פוגשת לראשונה את ארוסתו של אביה, אלמנה צעירה. משהו באם הצעירה הזו מטריד אותה, אך היא לא יודעת בדיוק מה ומתחילה לחקור בעצמה. 
כל דבר מעבר יהיה "ספויילר" אז אפסיק כאן.
ספר שיש בו את כל מה שאני אוהבת: היסטוריה, תעלומה, מתח, אנשים, דילמות ועוד ועוד ועוד. 

כשנחזור לשגרה הספר יחכה לכם על המדף. לבינתיים הוא זמין לרכישה בחנויות הספרים ובאפליקציות השונות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה