יום חמישי, 16 באפריל 2020

לא המרחק לא הזמן/עדי מרקוזה הס - סיפור אמיתי

\
לא המרחק לא הזמן/עדי מרקוזה הס
איפאבליש הוצאה לאור, 2020

יש לי חולשה לספרים המבוססים על סיפור אמיתי ואם מעורב בזה אירועים היסטוריים, אהבה ויד הגורל אז בכלל אני בעננים. 

"לא המרחק לא הזמן" הוא רומן ביוגרפי ובדיוק כמו שמו הוא בא ללמד אותנו שלא המרחק ולא הזמן ואני אוסיף ולא אנשים - יימנעו את מה שצריך היה לקרות. 

עדי מרקוזה הס, נצר למשפחת מוזס, מחברת הספר "העיתון - וספור המשפחה שמאחוריו" ומי שעומדת מאחרי תירגומים רבים של ספרי עיון מ'ספרי עליית הגג' ואף של הוצאת כנרת, מביאה כאן את הסיפור המשפחתי שלה, יותר נכון של הדודים שלה. סיפור שנבנה מתוך שיחות עם בני משפחה ומזיכרונות ילדותה. 
את מה שלא ידעה, מכתבים שנכתבו ולא נשמרו, בני משפחה שכבר אינם היא השלימה באמצעות הדמיון שלה, שנבע מהכרות שלה ושל בני משפחתה עם האנשים שאינם כאן יותר. זה לכשעצמו נשמע כמו תהליך מרתק שאשמח יום אחד לקרוא עליו או לשמוע באיזה הרצאה שלה. 

הסיפור מתחיל ביונה ברודקין, איש בן 83, ללא רגל, בחוץ מלחמת לבנון הראשונה, 1982, והוא בבית חולים איכילוב מכתיב את קורות חייו לגיסו בן ה81. סיפור חייו חוצה יבשות  - ישראל, פולין, פריז. מושפע מאירועים היסטוריים כמו מלחמת האזרחים בספרד, מלחמת העולם הראשונה והשנייה. 
אירועים אלו מפרידים בין שני האהובים, יונה ורגינה. 16 שנה הם חיו בנפרד בלי לדעת מה עלה בגורל השני. שנים של חוסר ידיעה שלא כיבו את האהבה בינהם עד שזו התחדשה. כל מה שכתבתי עד עכשיו מתואר בתקציר הספר, כל דבר נוסף יהיה "ספויילר" וכאלה אני לא מוכנה לספק!

הספר יחכה לכם בספרייה כשנחזור לשגרה, בינתיים הוא זמין לרכישה באתר איפאבליש ובחנויות הדיגיטליות השונות. 
לאתר איפאבליש עם כל המידע על הספר והיכן ניתן לרכוש אותו לחצו כאן




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה